søndag 30. januar 2011

Drink til kalde vinternetter: Three Legged Mule

I USA ble jeg godt kjent med en herlig drink ved navn Mule, også kalt Moscow Mule. Den inneholder vodka, fernet, ingefærøl og lime, og serveres tradisjonelt i et kobberkrus. I savnet etter San Diego, forsøkte jeg meg må en egen versjon av Mule laget med whiskey. I etterkant fant jeg ut at denne drinken er tilnærmet lik en Three Legged Mule. For alle dere som liker whiskey - her kommer oppskriften! Til en short drink trenger du:
  • 4 cl whiskey
  • 8 cl ingefærøl
  • saften av en kvart sitron
Bland ingrediensene og servér over isbiter eller aller helst knust is.

Musikkforslag: Raphael Saadiq med Sure hope you mean it

1 kommentar:

  1. Hei Kathrine!

    Så flott blogg du har :)
    Har du en mailadresse jeg kan nå deg på? Kanskje du er interessert i å motta nyheter fra meg innen mat og drikke? send meg gjerne en mail til celine.sjoberg@starpr.no om du er interessert!

    Hilsen Celine i Star PR

    SvarSlett

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin